اسپانسرینگ یا حمایتگری، فرآیند سرمایهگذاری در رویدادها ، افراد یا سازمانهاست که به منظور:
افزایش آگاهی از برند
بهبود تصویر برند
ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطب
و توسعه بازار هدف انجام میشود.
نکته مهم در اسپانسرینگ این است که محتوای رویداد مدنظر، قابلیت انتقال اِلمانهای برند ما را به مخاطب داشته باشد؛ یعنی ما بعنوان اسپانسر در جای درست و برای مخاطب هدف برندسازی کنیم و جایگاهمان را در ذهن مخاطب ارتقا دهیم.
این روش از جمله راه های عالی در بازاریابی است که به صورت غیر مستقیم انجام می شود که در چندین سال اخیر رشد فراوانی کرده است. وقتی فردی از این روش استفاده می کند در واقع در حال حمایت کردن یا پشتیبانی فرد ، سازمان و یا حتی یک تیم است که اهداف تبلیغاتی مادی و معنوی را به دنبال دارد.
این روش باعث بهبود تصویر برند در نگاه مخاطب می شود که در نهایت می تواند به فرد حامی کمک کند به اهداف خود دست پیدا کند.
این روش همچنین باعث افزایش فروش محصولات فرد یا شرکت حامی می شود. افزایش فروش در این روش در رویدادها بسیار به چشم می خورد که در نهایت می تواند به موفقیت فرد اسپانسر بیانجامد.
مزیت دیگری که این روش دارد این است که می تواند شما و برندتان را معروف کند، زیرا باعث می شود این برند بیشتر در معرض چشم مردم قرار گیرید که هم به صورت چاپی و هم دیجیتالی صورت می گیرد.
حامی بودن می تواند شما را متمایز تر از رقبایتان کند زیرا وقتی شما اسپانسر یک رویداد می شوید ناخودآگاه قدرت شما را به رخ دیگران می کشد و این فرصت را برای شما به وجود می آورد که بیشتر از رقبایتان دیده شوید .
این موضوع همچنین می تواند باعث شود شما ارتباطات بیشتری ایجاد کنید که در نهایت باعث موفقیت شما در کسب و کارتان می شود زیرا افراد به شما اعتماد بیشتری می کنند و همین موضوع باعث رشد شما خواهد شد.
بطور کلی اسپانسرینگ به برندها کمک میکند تا به مخاطبان جدید و بخشی از جامعه هدفشان است دسترسی داشته باشند و خودشان و خدماتشان را به آنها معرفی کنند. ضمن اینکه ارتباط دائم با مخاطب باعث
میشود که برند شما نسبت به رقبا جایگاه خود را از دست ندهد.
همچنین اسپانسرینگ یا حامیگری به برندها کمک می کند که در قبال همکاری با رویدادهای مختلف اعتبار بیشتری بدست بیاورند و اعتماد مشتریان را جلب کنند.
اسپانسرینگ، ابزاری قدرتمند در برندسازی است که با اجرای صحیح میتواند نتایج چشمگیری به همراه داشته باشد. موفقیت در اسپانسرینگ نیازمند برنامهریزی دقیق، اجرای حرفهای و ارزیابی مستمر است.
با توجه به تمام نکات بالا ، ستاد برگزاری نمایشگاه شرایط مناسب و متنوعی را برای این مهم فراهم کرده است .